credinta, dumnezeu

Metanoia

Cand mi s-a vorbit prima oara despre „schimbarea inimii” am inteles conceptual despre ce mi se vorbea. Apoi, cineva mi-a scris o poezie, si mi-a explicat in versuri si emotii ce anume doreste de la mine Dumnezeu.

Cunoscand doar lumea exterioara, doar oamenii, nu am avut cum sa Il cunosc pe Dumnezeu pana cand El nu mi s-a aratat. Si de atunci, imi doresc sa Ii apartin…si de atunci lupt cu mine. Si Dumnezeu din cand in cand trebuie sa puna mainile sub mine sa nu ma zdrobesc in cadere…

Am ascultat odata o predica despre heruvimii de pe Capacul Ispasirii. Capacul Ispasirii este capacul Chivotului Legamantului, locul unde Dumnezeu cobora in mijlocul poporului lui Israel. Heruvimii aceia erau din aur, dar…nu era aur modelat prin foc. Ci erau din aur batut. Modelat cu migala, erau statuete cioplite in aur. Strat cu strat, nepotrivirile si asperitatile erau date la o parte de maini mestere, calauzite de Dumnezeu.

Intreaga lucrare a Chivotului a fost facuta sub inspiratie divina. Si heruvimii au fost modelati, incet, din bucati amorfe de aur, de la un potential intrezarit atunci numai de Dumnezeu, in ingeri. In perfectiunea pe care Dumnezeu a dorit-o de la ei. Pe care numai Dumenzeu a stiut-o sub multele straturi de aur, sub multele lovituri ce aveau sa vina ca sa ii schimbe.

Metanoia este transformarea intima, a fiintei, din vechi, in nou, din „intrezarit de Dumnezeu” in „copil de Dumnezeu”. Primesti in dar o inima noua, vise noi, dorinte noi…o dragoste noua.

3 gânduri despre „Metanoia”

  1. Sper sa ajung si eu curand printre cei care Al cunosc pe Dumnezeu, nu sa fiu printre cei care lupta inca sa AL cunoasca…………..

  2. Speranta ta este una buna…mai ales ca Dumnezeu are un ascendent asupra ta. El deja te cunoaste.

    Si ca sa Il cunosti pe Dumnezeu ai nevoie doar de…dorinta.

    Adrian…te invit la o conversatie pe tema asta :).

Lasă un răspuns

