cautari, dumnezeu, in apararea credintei, personal

Ca o zapada – despre noi

Ma uit in jurul meu, in lumea in care mi-a fost dat sa traiesc si recunosc, sincer, ca nu imi place ceea ce vad. O parte bruta, mult prea mare, din realitatea creata de om este complet opusa tuturor dorintelor si valorilor pe care eu le iubesc.

Si ma surprinde foarte mult elocventa cu care aceste valori, fundamental gresite, sunt aparate, si pe cate voci. Sunt atatia care isi striga (mai mult sau mai putin vocal) dreptul de a trece cu picioarele peste morala, frumusete, bunatate, credinta. Intr-atat de mult, incat, s-a ajuns ca sa se cenzureze adevarul si dreptatea, ca nu cumva acesti vorbitori sa fie deranjati. Vocea ce striga mai tare, se face auzita…Adevarul repetat devine dogma.

Am crescut inconjurata de carti. Poate de aceea am cunoscut oamenii mai tarziu, de multe ori privindu-i prin prisma celor citite…de multeori nestiind ce sa cred. Stiu doar ca lumea de acum nu imi place. E prea multa durere, si prea multe lucruri sunt urate.

Cum as putea oare privi lumea aceasta decat gandindu-ma ca doresc sa o schimb? Da…vreau sa o schimb. Si cum sunt sigura ca nu o pot face de-a dreptul, ma gandeam sa o iau asa…din inima in inima. Schimband oamenii, pe rand, putem incerca sa schimbam lumea. Nu cred ca asta este un concept nou.

Nu vreau sa imi fie frica sa ies din casa, sau sa merg pe strada, mai ales ca orasul in care traiesc acum este mare. Cumva, Bucurestiul a ajuns foarte pestrit. Am iesit in seara asta din metrou in mijlocul unei multimi galagioase si trecand strada, priveam spre crematoriu…un loc unde se ard trupurile celor ce vor arde mai departe in foc etern…

Daca as lasa tristetea sa ma cuprinda, probabil o vreme as ramane in tacere, insa nu vreau acest lucru. Ridic o intrebare: De ce sunt atat de putine voci care vorbesc in numele Credintei? In numele lucrurilor frumoase?

De ce se pierde din vedere importantul, si chiar si cei care ar putea face lucrul aceste, se impiedica in detalii? Impiedicandu-se intre ei, de multe ori. Unde as putea striga ca sa se trezeasca cineva sa imi indeplineasca dorinta? Sunt atatea lucruri murdare…murdare peste tot. Oare e nevoie sa luam murdaria cu noi? Oare e nevoie sa punem la indoiala chiar tot?

Ce nevoie avem acum, sa rascolim greselile trecute? De ce sa gresim noi, acum, celor ce ne-au gresit alta data…sau poate nu au facut-o si banuielile noastre sunt si mai grele? Fratilor! Nu ajunge trecutului durerea lui? De ce nu privim acum inainte, la ceea ce putem schimba? La Adevarul pe care il purtam cu noi, si de care suntem responsabili?

Dumnezeu ne-a dat un dar: Evanghelia Lui. Noi trebuie sa o ducem mai departe, si astfel, Dumnezeu va schimba oamenii.

Ma uit la mine…la locul din care am iesit atunci, cu ajutorul lui Dumnezeu…ma uit la cei care sunt inca in pacat, in intuneric. Si stiu ca inca mai este vreme. Inca se mai poate…chiar si prin durerea din jurul nostru, oamenii mai pot fi schimbati.

Am auzit o ilustratie foarte frumoasa de curand: crestinii sunt ca fulgii de zapada, fragili si micuti, cand cad separat, dar pot acoperi, schimba si opri chiar mersul lumii acesteia atunci cand cad impreuna si raman uniti.

Nu ar fi mai bine pentru noi sa ne urmam drumul, si sa lasam judecatile pe seama lui Dumnezeu, care are tot dreptul sa ne judece, si care cunoaste adevarul deplin?

Port in mine speranta ca lumea se va schimba…atata vreme cat cei ce iubesc pe Dumnezeu raman laolalta.

5 gânduri despre „Ca o zapada – despre noi”

  1. Buna !
    Numele meu este Lucaci Florin Corneliu si reprezint echipa „Isus Te Iubeste” de pe blogul http://isusteiubeste.blogspot.com si as dorii daca puteti sa ne adaugati in lista voastra de prieteni, asteptam sa ne confirmati daca sunteti de acord cu acest schimb de linkuri. Daca sunteti de acord, scriti-ne un e-mail la adresa cococatfish@yahoo.com cu adresa siteului si numele sub care sa fie trecut in lista noastra de prieteni.
    Multumim !
    Echipa: Isus Te Iubeste

    P.S. Asteptam un raspuns sau o confirmare.

  2. frmoasa incheierea, cu speranta 🙂 dar lumea se schimba, in continuu se schimba, chiar daca nu in bine, totusi se schimba si speranta ta e o certitudine cel putin in ce priveste lumea interioara a unora dintre noi. evanghelia e mai mult decat o veste buna a sperantei, e o certitudine…

  3. Servus Alexandra.
    Sunt pentru prima data in casa ta. Am citit acest articol si mi-a placut.

    As vrea sa-ti prezint credinta personala, raportat la un tel pe care vrei sa-l atingi. Noi nu putem schimba lumea. Datorita acestui fapt, cred ca ti-ai ales unul dintre lucrurile imposibile. Imposibilitatea implinirii, realizarii acestui demers te va afecta. De aceea iti propun alt demers.

    Schimba-te zilnic pe tine, pentru ca cei din jurul tau sa vada altceva. Un/o altceva frumos, placut, moral. Vei fi astfel un mare semn de intrebare pentru multi. Tot multi te vor evita. Dar, neoficial, cei mai multi te vor respecta pentru taria de caracter. Si poate, vei schimba prin ceea ce esti „in EL”, viata unora.

    Mult succes!

  4. Un zambet poate schimba ziua cuiva, schimbandu-i ziua, il pot schimba pe el. Cel mai simplu mod de a schimba lumea este schimbandu-le vietile oamenilor, prin ceea ce tu poti aduce acelor oameni: bucurie, mangaiere, atentie, dragoste, ajutor.

    Pe mine nu ma voi schimba…vreau sa fiu mereu la fel (in sensul ca…sa fiu mereu acolo unde cei din jurul meu au nevoie de mine). Cat despre schimbarea de care vorbesti, am sa il las pe Dumnezeu sa schimbe in mine ceea ce nu e dupa voia Lui.

    Esenta mea este crestinismul, care e un singur adevar…asta nu pot schimba, si nici nu imi doresc. 🙂

    „Lumea” insa, nu are nimic stabil, nimic concret. Doar nisipuri miscatoare.

    Am inteles metafora ta, o apreciez. Dar prefer sa raman o oglinda a dumnezeirii…in care sa se vada mereu fata lui Christos. Asa nu am cum sa gresesc, nu?

Lasă un răspuns

