credinta, Generalitati, zi de zi

Re:Citeste cu atentie

Am primit pe e-mail (in hora nebuna a micilor prostioare pe care le primim cu totii pe email, si care ne infunda inboxurile si gandurile si timpul…dar despre asta alta data) unul dintre textele acelea cu informatii indoielnice, de neverificat, si care se doreste a cuprinde un mesaj moralizator, spiritual. Dar care de fapt este un banal santaj emotional, cu scopuri ascunse. Motiv pentru care te anunta ca nu trebuie sa intrerupi lantul, si ca trebuie sa il trimiti prietenilor, daca tii la ei.  Etc. Manipulare, pentru castig.

Dragii mei prieteni, daca cititi randurile astea, sa stiti ca motivul pentru care nu va trimit asa ceva, este tocmai pentru ca tin la voi.

Si acum spicuiri din text:

Presedinte al Braziliei ):

In timpul campaniei prezidentiale, acesta a declarat ca, daca ar
obtine 500.000 de voturi din partea partidului sau, nici Dumnezeu nu l-ar
mai putea indeparta de la Presedintie.
Bineinteles, a obitnut voturile, insa s-a imbolnavit cu o zi
inainte de a deveni presedinte, apoi a murit.

Cazuza   (Compozitor, cantaret si poet bi-sexual):

In timpul unui spectacol in Canecio (   Rio de Janeiro ), in timp ce
isi fuma tigarea, a pufait fumul in aer si a spus: ‘Doamne, asta e pentru
tine.’
A murit la varsta de 32 de ani, de CANCER pulmonar, intr-un
fel groaznic.

………………..

(Exemplele continua, din ce in ce mai vartos. Toate aproape de nedovedit. )

Campinas  (in 2005)

In   Campinas , Brazilia, un grup de prieteni, beti, au luat, in
drum, o alta prietena….
Mama a insotit-o pana la masina si, ingrijorata de starea in care se
aflau prietenii ei, i-a spus, tinand-o de mana pe fata care se
asezase in masina:
‘Fiica mea, mergi cu Dumnezeu si fie ca El sa te apere.’
Aceasta a raspuns: ‘Poate doar daca El (Dumnezeu) merge in
portbagaj, pentru ca aici, inauntru, ….e deja plin. ‘
Peste cateva ore, a sosit vestea ca tinerii au fost
implicati intr-un accident mortal, toti au murit, masina era de nerecunoscut, nu se mai
putea spune ce tip de masina fusese, insa, in mod surprinzator, portbagajul era intact.
Politia a declarat ca nu vedea in ce mod a putut ramane intact portbagajul. Spre surprinderea lor, in portbagaj, au gasit un carton de oua, iar ouale erau toate intregi. (Cum ar putea cineva sa confirme sau sa infirme povestioara asta?)

…………………..

PS:
daca ar fi fost o gluma, ai fi trims-o tuturor.
Ai curajul sa trimiti acest mesaj ?
Eu mi-am indeplinit menirea, a spus Iisus
‘daca iti este rusine cu mine, si mie imi va fi rusine cu tine in fata Tatalui meu.’ (aici incepe santajul, folosind chiar versete biblice)

Tu esti prietenul nr 8 caruia i-am trimis mesajul in 8 secunde. Eu nu voi intrerupe lantul !
Mi s-a spus ca acest lucru functioneaza !!!! Episcopul T.D. Jakes (Aici se incearca acordarea de credibilitate: daca un episcop il trimite…tu sa ramai mai prejos?)
‘Rugaciunea de 8 secunde.’ Repetati aceasta rugaciune si veti vedea cum  raspunde Domnul !

‘Doamne, Te iubesc si am nevoie de Tine, vino in inima mea, binecuvanteaza-ma, binecuvanteaza-mi familia, pe prieteni, binecuvanteaza-mi casa si prietenii, in numele Lui Iisus. Amin.’ (Ce trist. Oare o rugaciune de 8 secunde va face vreo diferenta, in lipsa pocaintei autentice?  Nu va lasati inselati!)

Trimite mesajul la 8 persoane (cu exceptia ta si a mea). Te vei bucura de un miracol,   maine . Sper sa nu ignori mesajul, ci sa il lasi pe Dumnezeu sa te binecuvinteze. (Miracol. Siiiiigur. Maine. Asta e o minciuna. )


Nici unul dintre paragrafele de mai sus date ca exemplu, nu poate fi dovedit, si probabil ca cel care a compus emailul initial a presupus ca impresionati, oamenii nici nu vor incerca sa afle daca e adevarat sau nu. Sublinierile dintre paranteze imi apartin.

Nu stiu daca a observat cineva, dar tot acest text de mai sus nu seamana deloc cu Dumnezeul pe care eu il cunosc.

E un personaj razbunator si capricios, plin de manie si care izbucneste de la te miri ce.  E un fel de mixtum compositum al zeilor din mitologia greaca.

Zeii grecilor erau un fel de oameni (rai, mincinosi, capriciosi, rasfatati, egoisti) inzestrati cu superputeri, fara simt al moralei si fara sa le pese prea mult daca propriul lor confort si castigarea lui afecteaza viata muritorilor de rand. Cam asa e portretizat si dumnezeul din textele de mai sus. Stiu ca l-am scris cu litera mica. Nu am gresit.

Ganditi-va bine daca asta este imaginea pe care doriti sa o cream Tatalui nostru. Este El cineva care da sentinte fara judecata? Fara prevenire si posibilitatea pocaintei?

Mie nu mi se pare de folos o astfel de prezentare catre cei care nu Il cunosc.

Mai mult, mi se pare nebiblica. Si in consecinta periculoasa.

Inca ceva:

Genul asta de e-mailuri, indiferent de continut, sunt periculoase:  alcatuiesc liste interminabile de emailuri valide, numai bune pentru spammeri. Unele dintre ele vor cadea in mainile unor rau-voitori, si o sa va treziti fara adrese de email.

Altii dintre voi ati putea deveni fara voie parte a unor retele de calculatoare (denumite botnets*) folosite de hackeri ca sa trimita virusi si spam in lumea intreaga. Si nu numai.

*O reţea botnet este compusă din computere care, fără ştirea utilizatorului, au fost compromise prin exploatarea unor vulnerabilităţi de către o aplicaţie malware, şi sunt manipulate pentru a derula activităţi nocive, cum ar fi trimiterea de mesaje spam sau spyware către alte computere de pe Internet.

Multi dintre utilizatorii de internet sunt novici. Vor face click pe orice, mai ales daca vine de la cineva de incredere. Nu mai faceti servicii gratuite „haiducilor” de pe internet. Acest tip de e-mail (cel cu „priza” la public) poate avea strecutat in el tot felul de otravuri: virusi, malware., etc.

Iata ca mai nou are strecurata si otrava pentru suflet. Si ce e mai grav, e ca din toata lista de oameni credinciosi la care a fost transmisa scrisorica asta, nimeni nu a reactionat.
De ce?

5 thoughts on “Re:Citeste cu atentie”

  1. Superb articolul tău. Poate îl vor lectura copiii ăştia de 13-20 ani cari trimit asemenea mesaje puerile, mesaje cari nu fac altceva decât să aducă un deserviciu lui Dumnezeu. Eu unul am fost mai agresiv cu cei (cele) cari îmi trimiteau astfel de mesaje…ce-i drept am primit doar pe messenger iar pe email niciodată (din câte îmi amintesc). Se pare că au înţeles şi s-au potolit cei din lista mea şi n-am mai primit acest gen de mesaj. Unul din şantajele folosite, şi cari îmi erau adresate (poate ţi s-a întţmplat şi ţie) zicea cam aşa :”Să vedem dacă Satan te împietică să trimiţi acest mesaj”. Copiii ăştia chiar credeau că are ceva a face Satan în a mă împietica sau nu. Mi s-au „prorocit” multe blesteme şi neajunsuri care trebuiau să se întâmplă în câteva zile. NICIUNUL nu s-a întâmplat. Mă întreb…când oare vor înţelege copiii ăştia că binecuvântarea nu ţine de ceea ce fac eu ci de harul şi dragostea lui Dumnezeu pentru mine şi pentru omenire? Mă întreb…când oare vor înţelege că adevărata binecuvântare şi răsplătire o voi primi, acolo sus în cer, când Dumnezeu îmi va spune: „Vino rob bun şi credincios”? Desigur, asta dacă voi rămâne credincios până la capăt, după cum zicea Apostolul Pavel:”Ci mă port aspru cu trupul meu şi-l tin în stăpânire, ca nu cumva, după ce am propovăduit altora, eu însumi să fiu lepădat”

    1. Eu mai primesc ocazional emailuri de genul asta, majoritatea, ce e drept, nu de la persoane credincioase.

      Ce m-a mirat e ca acum am trimis email inapoi cu opinia mea si nu a raspuns nimeni la obiect.
      Insa tu spui:

      Mă întreb…când oare vor înţelege copiii ăştia că binecuvântarea nu ţine de ceea ce fac eu ci de harul şi dragostea lui Dumnezeu pentru mine şi pentru omenire?

      Binecuvantarea tine de Har si de ascultare. Neascultarea modifica planurile lui Dumnezeu, si pacatul are consecinte inevitabile. Asta ca sa nu fie confuzii.
      Pe de alta parte, e usor sa iti linistesti constiinta cu 2-3 emailuri de acest gen, si in rest marturia ta sa fie nula. E usor sa te achiti de datoria ta spunand „rugaciuni de 8 secunde” in locul pocaintei adevarate. Si in rest…sa ai o relatie inexistenta cu Dumnezeu.

      E simplu, nu? E trist.

  2. bine punctat Alexandra, bine punctat 🙂
    @corneliurotar – era bine dacă intervalul de vârste indicat de tine reflecta realitatea [eu sunt sigur că are capetele mai depărtate :)) ]

  3. @Alaxandra
    Foarte bună precizarea ta. Eu am acorerit un aspect tu ai venit cu o foarte bună completare.

    @Teo
    Ai dreptate cu capetele acelea de vârstă…dacă cel inferior e de înţeles cel superior ceva mai greu, deşi şi mie mi-a trebuit destul de mult timp să mă trezesc. La bine se poate aplica proverbul mai bine mai târziu decât niciodată. La alţii, mi-e teamă că acest niciodată e o constantă implacabilă.

  4. Eh, dragilor. Uite de aia comentam, ca sa acoperim toate unghiurile posibile.

    Bine ai revenit Teo, si iarta intarzierea. E punctat bine pt ca am avut vreme sa rumeg ideea ceva vreme. Am primit emailul asta de vreo 3 ori pana acum, ultimele doua dati in decurs de doua saptamani.

    😀

    Eh. Revarsam si noi in scris ce ne macina gandurile.

Lasă un răspuns

