cautari, Generalitati

Ferestre de Craciun

by: ZaNuDa, click for source.

 

Am citit si auzit multe in ultima perioada, si stiu ca lucrurile sunt probabil mult mai rele decat am eu habar.

Multi oameni nu au decat o idee vaga asupra sarbatorii pe care o celebram cu numele de „Craciun”.

E finalul de an, sarbatorim fiecare ce putem:

– sarbatorim concediile

– sarbatorim divorturile de peste an (am o cunostinta, contact de la serviciu, din alta tara. a divortat si a dat o petrecere cu tort si sampanie cu aceasta ocazie!)

– sarbatorim mancarea buna pe care o punem pe masa

– ne sarbatorim unii pe altii sau pe noi insine.

In toate astea, unde mai e Craciunul?

Am citit despre o campanie din Marea Britanie, care doreste sa faca cunoscuta povestea Nativitatii, povestea Nasterii Mantuitorului, pentru ca se pare mai putin de 12% dintre cetatenii Marii Britanii cunosc aceaste detalii: Maria, Ingerul, Iosif, nasterea in Betleem, ieslea, pastorii, steaua, magii.

Spunea Andrei pe Facebook, despre lipsa de originalitate a acestei perioade din an,  despre articolele re-impachetate de anul (anii) trecuti si despre cat de multa agitatie se face in jurul unor lucruri mici, care tin de incredintari: impodobim bradul, nu il impodobim, spunem Craciun sau Nasterea Domnului si altele precum acestea.

Pentru mine, orice prilej de a vorbi despre Dumnezeu trebuie fructificat. Dar elegant. Pe de alta parte, orice prilej cat de oportun poate fi pierdut pentru ca ne impotmolim in detalii sordide.

Nu consider pomul de Craciun decat o decoratie frumoasa, in jurul caruia ne putem bucura de adevarata Sarbatoare: Christos si Nasterea Sa.

Pomul meu e mic si artificial pentru ca mi-e mila de bietii copaci taiati cu nemiluita, si nefolositi. Pomul meu e secundar in intreaga Sarbatoare.

Textul de azi nu dezbate insa ce face fiecare in propria sufragerie, ci eventualele posibilitati.

Dupa ferestrele inghetate poate fi orice. Poate fi acelasi dispret pentru cele lumesti, insotita de bucurie sfanta si de inchinare catre Christos Isus, Salvatorul.

Dupa florile de gheata pot fi globuri de sticla si beteala colorata, poate fi zumzet si colinde, insa poate fi gol de Isus.

Dar daca lucrurile se amesteca, si dispretuim globurile si pomul acasa, insa nici Isus nu e la loc de cinste in casele noastre? Daca florile de gheata impodobesc in van un discurs de fatada, si ramanem doar cu vorbele?

Ce e dupa ferestrele noastre? Numai noi stim. Nu pot spune ce face fiecare acasa, dar stiu ce ar trebui sa facem cu totii:

Sa nu uitam de adevaratul Sarbatorit, si sa ne bucuram de Nasterea Sa in cel mai frumos mod posibil. Aici oricum nu avem parte decat de lacrimi de durere. Grija noastra sa nu fie decat ca dincolo sa ne avem inima libera.

Via Danut Manastireanu, care mi-a reamintit piesa, o varianta ascultabila a piesei:

13 thoughts on “Ferestre de Craciun”

  1. Am remarcat că scrii Christos.
    Încerci astfel, într-un mod ecumenic, să-i împaci pe cei ce scriu Hristos cu cei ce scriu Cristos?
    Preferi termenul de Crăciun celui de Naşterea Domnului?
    Am devenit şi eu nostalgic reascultând piesa „Lacrimile de durere”. Totuşi nu ştiu dacă se pot compara lacrimile mele cu cele ale celui (sau celei) ce a scris versurile. Vremurile sunt diferite, înfiorător de diferite.

    1. Eh. E corect Cristos, e corect Hristos si e corect si Christos. Cred ca e o reminiscenta ortodoxa. La care nu simt nevoia sa renunt.

      Prefer termenul de Craciun pentru ca e mai scurt. Si suficient pentru ca atunci cand il rostesc, oamenii sa stie ce doresc sa spun.
      Lacrimile de durere au fost scrise in Biserica Subterana. Nu se compara cu ale noastre, clar. 🙂

  2. Unde ai citit tu in Scripturi ca primii crestini celebrau Craciunul? chiar denumirea de Craciun este de provenienta pagana. Nu are importanta data cand Isus a venit pe lume din fecioara Maria, important este ca a murit pentru pacatele noastre. Pe 25 dec. a fost o alta sarbatoare pagana, mithraista. Religia falsa de care apartii, a imbinat elemente crestine peste paganism.

    1. Unde am scris ca am citit in scriptura sarbatorirea Craciunului? Nu am scris asta, dar tu nu ai citit/inteles esentialul.

      Importanta e venirea, importanta e nasterea, si asta sarbatorim. Nu e important cand, e important CUM.

      De unde stii tu ca religia mea e falsa? Eu nu am nici o religie, Radu.

      Eu am o credinta, si e suficient.

      Sarbatori fericite,

      Alexandra.

  3. Daca ai o credinta, ai grija sa nu fie tributara unor invataturi omenesti – Coloseni 2:8. Primii crestini nu celebrau nasterea lui Cristos ca om pentru ca Il aveau prin Duhul Sfant in ei si cu ei.

    1. Radu, parerea mea e ca ai atacat degeaba. Dar vorba lui Pavel:

      Romani 14:22
      Încredinţarea pe care o ai, păstreaz-o pentru tine, înaintea lui Dumnezeu. Ferice de cel ce nu se osândeşte singur în ce găseşte bine.

Lasă un răspuns

